joi, 14 august 2008

Clasificati-va si voi ....

Nu ai cum sa nu cataloghezi , nu ai cum sa nu incadrezi pe cineva intr-o anumita tagma pe care o agreezi sau nu .

Etichetarea cuiva inseamna de fapt aducerea acelei persoane la propriile tale standarde si cand acea persoana nu le indeplineste avem tendinta de a o respinge.

Persoanele de acelasi fel nu se resping unele pe altele insa cel care este in afara perspectivei lor va fi mereu inlaturat. Ceea ce mi se pare usor ciudat este modul acesta de a te debarasa cu usurinta de ceva sau cineva care nu iti place.

Fie ca vrem sau nu , suntem de ambele parti . Putem fi cei care respingem sau cei care sunt respinsi.

E un visator acela care sustine ca toti suntem egali intre noi.... Nu suntem!
Daca ar fi asa lucrurile ar fi foarte diferite . De fapt toata aceasta "galagie" ce s-a creat in jurul fenomenului de aprobare/respingere nu reprezinta decat inca o atestare a luptei dintre bine si rau.

Binele si raul sunt la baza tuturor proceselor de natura psihologica , pentru ca aceasta catalogare este de natura psihologica evident.

Ignorant / Cult
Onest / Mincinos
Sarac /Bogat
Frumos /Urat


Sunt cateva exemple care constituie categoriile in care noi ii putem incadra pe cei din jurul nostru. Dar oare este corect sa facem asta? nu inseamna ca ne limitam ? si limita , limita impiedica evolutia interioara ...si fara evolutia interioara nu avem desavarsirea spirituala.

Daca tot suntem atat de buni in a-i judeca pe altii .... putem fi oare sinceri cu noi insine ?

Tu cum esti ?

2 comments:

Anonim spunea...

Eu personal fac discriminari la tot pasul....si chiar nu ma deranjeaza gandul asta....prefer sa aleg eu oamenii din jurul meu...decat sa las inertia vietii sa aleaga pentru mine. Mi se pare absolut firesc sa iti doresti anumite tipuri de persoane in jur. Si nici nu consider ca este o limitare....

Fjell spunea...

Dupa parerea mea, catalogam pe cei din jur pentru a avea iluzia unei mai bune intelegeri.

Iti da impresia ca ai un control mai ridicat asupra asupra gandurilor tale si, probabil, gasesti cu mai usurinta o explicatie pentru reactiile respectivei persoane.

Eu sunt... Simplu si de moda veche :-)