sâmbătă, 26 iulie 2008

Minte periculoasa

Noaptea se asternuse greoi peste Micul Paris....

Cartierul jegos se retragea in noapte..... si astrii noptii erau ferestrele unde luminau neoanele...zecile de apartamente unde se nasc scandaluri din cauza lipsei de bani, de ani , de intelegere......

Prin geamul prafuit , priveam patura de chistoace de pe jos ...si cainii vagabonti ce latrau gunoaiele ....

Cativa copaci isi miscau frunzele , sufocati fiind de aglomeratie..... Peisaj anost.... contrastele le faceau bodegiile de jos cu firmele lor luminoase....

Cativa baietasi stateau pe o banca si isi fumau zilele dupa ce au incetat sa spere.... Cateva tarfe ascunse dupa blocuri rasareau in noapte prin hainele stralucitoare.... se vand la colt...isi vand visele, dorintele , nevoile....

O alarma se aude , o alta masina este furata.... un alt loc la puscarie ocupat.... in alt colt de Bucuresti mai este violata vreo panarama , mai moare vreun boschetar , se mai fura un portofel , se mai sparge un magazin , se mai naste un copil , mai moare un batran ....

Noaptea devine din ce in ce mai greu de suportat....

Oftez si geamul se abureste..... dau cu mana sa sterg si prin urma degetului meu privesc cum saracia incolteste in fiecare balcon murdar.... si cum moartea se plimba pe deasupra mainii ce isi injecteaza speranta in vene....

Mi-e frica sa clipesc ca as grabi timpul care imprastie mirosul de foame ... si ploaia incepe sa curga ... din asfalt ies aurolacii ca melcii..... pierduti , infometati .... merg ca niste zombie pe strazi... facand din cartier...un cimitir... aici isi ingroapa toti visele.... udate de pisat de caine visele nu cresc... ci dispar pe undeva prin colturile de scara unde un amarat care a fost dat afara innopteaza printre cartoane....

Si eu sunt acolo...cu visele mele...cu propria-mi saracie .... cu propriile mele nevoi.... Cu ochii reci privesc prin mine si ma vad acolo .... poate o sa fiu si eu unul din ingerii cazuti.... poate ma toarna cu iarba , poate ma toarna injectandu-mi inconstienta in vene.... sau poate imi fura unul geanta....sau ma violeaza dupa un colt jegos .....

2 comments:

Anonim spunea...

Bucureşti...după fiecare << Bucureşti >> spus, inconştient, automat, mecanic, oftez! Şi-n oftatul ăla se citeşte tot ceea ce ai descris acum!
I enjoyed it! I really did!

Anonim spunea...

imaginea asta sumbra, culmea, are darul te a trezi ambitia in persoana care se isi regaseste "mediul inconjurator". sunt 3 categorii:cei care s-au ambitionat in viata sa realizeze ceva pentru a iesi din mizerie, cei care au plecat definitiv din tara pentru a scapa de tot si cei care s-au amestecat cu peisajul (sau poate sunt mai multe categoii, dar astea sunt principale).atata vreme cat facem tot ce ne sta in putinta sa apartinem primei categorii,totul este in regula.