marți, 19 august 2008

Amprente

In postul de astazi , m-am hotarat sa ma intorc in timp . Si am ajuns la inceputurile hip-hop-ului romanesc , la trupele de hip-hop adevarate.
Dupa o informare in prealabil o sa va fac cunostiinta cu primele trupe de hip-hop romanesc intr-o ordine cronologica in functie de aparitia lor.

Vorbire directa - ( MC Robby,Dj Cristi ) - infiintata in 1993;
Cimitirul Bellu - (Colonelu' si Bobby ) -infiintata in 1994;
M&G-( Mari,Co-G ) - infiintata undeva intre 1992-1993;
BUG Mafia -( Mr Juice - Tataee,Klax 187 - Caddy,Drama - Uzzi ) - infiintata undeva prin 1993;
Parazitii - ( Tenny-e - Cheloo,Bip - Ombladon,Dj Ies ) - infiintata in 1993;
R.A.C.L.A - ( Krash-X - Rimaru,Big Demo - Clonatu ) - infiintata 1993;
Da Hood Justice - ( - Mr. Justice (actualul Nai'gh'ba),Gunshot,DJ Destroy (actualul Sub Zero) -1993;
Klansmen-( Pshycho(Funky), Click, Maniac Killer, Maia ) - infiintata 1995;
Pirats Klan - fondata in martie 1995 de catre Tase (Rthodox),primii membri Tase si Sharky,urmatoarea formula Tase si Mentho ('95-'97);
Royala Mare - (Zona , Tigaie , Chucho ) - infiintata in 1997;

Toate trupele au avut succes in vremea respectiva , Parazitii si Bug Mafia existand si in prezent pe piata muzicala. V-am pregatit in continuare un interviu cu Zona de la Royala Mare.


1.Sa ne prezentam mai intai . Spune-le oamenilor cine esti.

(Zona) - Bogdan.."Zona".

2.Bogdan , ce te-a influentat sa te apuci de muzica?

(Zona) -libertatea de a putea sa transmit un mesaj.hip-hop-ul iti permite acest lucru.

3.Royala Mare era recunoscuta dupa limbajul vulgar din piese. Cum erati primiti de ceilalti?

(Zona) -memorialu' durerii era cunoscuta pt limbajul vulgar. royala mare trecuse pe subtilitati. in hip-hop se foloseste limbajul de zi cu zi. nu e ceva neobisnuit sa ai versuri vulgare. si nu prea ne-a pasat vreodata cum suntem primiti de ceilalti.Nu am impartit segmentul asta cu nimeni. hip-hop-ul se imparte si el pe genuri.

4.Voi ce gen erati?

(Zona) -rapid flow.

5.Cine compunea piesele?

(Zona) -Toti.fiecare cu versurile lui.Iar la instrumentale lucram toti..inclusiv don baxter....am colaborat cu el mult.

6.El v-a ajutat in cariera? puteti spune ca a fost un ajutor important?

(Zona) -Da. Din punct de vedere artistic e un profesionist.

7.Cand a luat fiinta , practic , Royala Mare?

(Zona) -in 1997,prima data am aparut sub noua titulatura si componenta pe albumul solo Don Baxter..1991 "Suspect no.1".

8.Ati avut un featuring cu el atunci nu? a fost practic o colaborare ?

(Zona) -Nu numai atat. Am compus impreuna piesele...pe tot albumul.

9.In 2000 ati scos primul album "soldati zig zag" si clipul cu don baxter. Cum te simteai?

(Zona) - uuuuuuuuuu...... e greu de spus in cuvinte...ar trebui sa-mi vezi fata!am asteptat mult
si in sfarsit ajunsesem unde vroiam.N-am avut un buget mare pt clip....nici o echipa tehnica cum ne doream noi...dar era al nostru si eu am fost mereu multumit.

10.Cum te intelegeai cu Chucho si Tigaie ? ati avut vreodata divergente?

(Zona) - pe Chucho il cunosc din clasa 1..adica de la 7 ani,poate chiar mai devreme pt ca am stat in acelasi bloc.Imposibil sa ai divergente cu prietenii de-o viata.

11.Cu ce trupe din vremea respectiva erati "prieteni"?

(Zona) - eu n-am avut treaba cu nimeni.. si nici trupa in general.

12.Cu ce te ocupi acum ? dar colegii tai de trupa? ati ramas in aceleasi relatii?

(Zona) - Prietenia nu se pierde. Nu mai am contact cu "industria" asta. eu sunt project manager. Colegii mei sunt tot in domeniu. Chucho este director la Intercont Music iar Tigaie lucreaza pt el.

13.Crezi ca Royala Mare a insemnat ceva in industria hip-hopului romanesc?

(Zona) - E greu de spus. eu sper ca da... cred ca fiecare trupa (mare sau mica) a insemnat ceva.

14.Ne asteptam la o revenire Royala Mare?

(Zona)- poate ceva in joaca...de dragul vremurulor apuse...

15.Sa inteleg ca e o surpriza ?

(Zona ) - ;)

16.Bogdan eu iti multumesc pentru timpul alocat.Si asteptam surpriza !!

(Zona ) - Eu iti multumesc.